Zmiany w organizacji transportu publicznego w 2024: nowe trasy, ale także rezygnacja z dwóch połączeń

Według informacji przekazanych przez Marcin Kuchcińskiego, marszałka województwa warmińsko-mazurskiego, budżet na rok 2024 przewiduje otwarcie nowych linii autobusowych. Z drugiej strony, dwa połączenia – z Braniewa do Elbląga i odwrotnie – zostaną wycofane. Mimo tych zmian, siatka połączeń w regionie pozostanie praktycznie niezmieniona.

Marszałek Kuchciński podkreśla kontynuację oraz stały rozwój programu Wojewódzkich Autobusowych Linii Komunikacyjnych, zapoczątkowanego w 2021 roku. Uznaje, że utrzymanie komercyjnych połączeń na trasach mniej opłacalnych dla przewoźników jest wyzwaniem. W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców regionu, zarząd województwa zarezerwował środki na stworzenie dodatkowych linii w planach budżetowych na 2024 rok.

W 2024 roku pasażerowie mogą liczyć na dwa nowe połączenia: Braniewo – Elbląg (z przystankami w Fromborku i Tolkmicku) oraz Giżycko – Pisz (z przystankiem w Orzyszu).

Niektóre zmiany jednak nie są tak optymistyczne. W 2024 roku planuje się wycofanie dwóch tras autobusowych: Braniewo – Orneta (przez Płoskinię, Pieniężno) – ze względu na reaktywację połączenia kolejowego oraz Nowe Miasto Lubawskie – Elbląg (przez Ostródę) – z powodu niskiego zainteresowania podróżnych – wyjaśnia Kuchciński.

Aktualnie istniejące trasy obejmują między innymi: Gołdap – Olecko – Ełk, Iława – Lubawa – Nowe Miasto Lubawskie przez Mortęgi, Węgorzewo – Giżycko przez Harsz, Pozezdrze, Kruklanki czy też Giżycko – Ełk przez Zelki, Ranty.