Oszustwo bankowe na młodego człowieka – 29-latek stracił ponad 70 tysięcy złotych

Wielu z nas zakłada, że głównymi ofiarami oszustów, podszywających się pod pracowników banku są starsi obywatele. Jednakże, wydarzenia z ostatnich dni pokazały, że również młodsi ludzie mogą paść ofiarą takiego kryminalnego czynu. Zaskakującym przykładem jest 29-letni mężczyzna, który dał się nabrać na telefon od rzekomego pracownika departamentu bezpieczeństwa banku.

Nieznajomy z drugiej strony linii telefonicznej przekonał go, że ktoś próbował złożyć wniosek o kredyt za pomocą jego profilu zaufanego. Sugerował, że jedynym sposobem na zatrzymanie sprawcy tej próby jest udanie się przez 29-latka do banku i wzięcie kredytu na maksymalną kwotę, jaką pozwalała jego zdolność kredytowa. Brzmi niewiarygodnie? Właśnie tak.

Rozmówca telefoniczny poprosił 29-letniego mężczyznę o przelanie uzyskanej w ten sposób gotówki do bankomatu bitcoin za pomocą kodu QR. Czy poszkodowany postąpił zgodnie z instrukcjami oszusta? Niestety, tak.

29-latek wykonał wszystkie polecenia nieznajomego – od wizyty w banku i zaciągnięcia kredytu do wpłacenia środków pieniężnych na tajemnicze konto. Powiadomienie policji o tym, że został oszukany, było już wynikiem jego własnej decyzji. W jakiej wysokości stracił swoje oszczędności? Stracił ponad 70 tysięcy złotych – to właśnie tyle uzyskał z banku kredytu, który natychmiast przekazał oszustom. Informujemy o takich sytuacjach wielokrotnie, aby ostrzec innych i przypomnieć, że NIGDY nie należy postępować w ten sposób.