Urząd Morski w Gdyni wszedł na drogę realizacji IV etapu inwestycji dotyczącej tworzenia drogi wodnej, która połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską przez ogłoszenie przetargu. Przedmiotem przetargu jest realizacja zadania polegającego na pogłębieniu fragmentu rzeki Elbląg o długości ponad 8 kilometrów, który prowadzi do Kanału Jagiellońskiego.
Informacje o wynikach przetargu zostały przedstawione przez Magdalenę Kierzkowską, przedstawicielkę Urzędu Morskiego w Gdyni. Zgodnie z jej słowami, termin składania ofert upłynął 17 października i wpłynęły trzy propozycje.
Wszystkie oferty, jakie wpłynęły, znacząco przekraczają sumę, którą inwestor planował przeznaczyć na sfinansowanie zadania. Obecnie komisja przetargowa analizuje te propozycje pod kątem formalnym i merytorycznym. W kontekście zamówień publicznych możliwe są dwa rozwiązania – albo kwota przeznaczona na inwestycję zostanie podwyższona, albo przetarg zostanie unieważniony – zaznaczyła Kierzkowska.
Budżet przewidziany na realizację tego zadania to 88 mln 123 tys. złotych, a wszystkie oferty firm przekroczyły kwotę 130 mln złotych. Oferty wysłały następujące firmy: Budimex S.A., Konsorcjum firm Fabe Polska i partnera Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych, a także konsorcjum firm NDI S.A. i partnera NDI Sopot S.A.
Magdalena Kierzkowska informowała, że w najbliższych dniach powinna zostać ogłoszona decyzja komisji przetargowej. Nowy inwestor ma obowiązek pogłębić rzekę Elbląg do końca nadchodzącego roku.