Za wejście na Tor „Kalbar” zapłacimy. Jednak czy tak powinno być?

1784
Wyświetleń

W sobotę oficjalnie do użytku oddano tor wrotkarsko-łyżwiarski „Kalbar”. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, który obiektem zarządza poinformował już, że do końca roku wejście na obiekt będzie bezpłatne. Co później? Oczywiście biletowanie. Jednak czy tak powinno być?

- Budowa tego toru to efekt wniosku do budżetu obywatelskiego na projekty ogólnomiejskie z 2015 r. Ten projekt wygra głosowanie. Władze Elbląga postanowiły go jednak poszerzyć i mocno rozbudować. Jednak to nadal efekt budżetu obywatelskiego. Zaś projekty z tego programu powinny być ogólnodostępne dla mieszkańców. Nie rozumiem więc skąd zapowiedzi, że od nowego roku obiekt będzie biletowany – pisze nasz Czytelnik. –  Jako obiekt wykonany jednak w ramach budżetu obywatelskiego powinien być bezpłatny dla elblążan.

Faktem jest, że jednym z wygranych wniosków składanych przez elblążan do budżetu obywatelskiego był projekt pn. „Wykonanie nowej nawierzchni na torze wrotkarskim. Podniesienie standardu toru wrotkowego (otwartego lodowiska) przy Agrykola”.

W ramach budżetu obywatelskiego na realizację nowej nawierzchni na torze wrotkarskim głosowało 807 mieszkańców. Koszt realizacji oznaczono do wysokości 260 tys. zł. Elbląski Ratusz postanowił jednak projekt rozszerzyć i pozyskać środki zewnętrzne na przebudowę toru wrotkarskiego. Tak powstał obecny obiekt, oddany w końcu do użytku w ten weekend. Na razie nie są znane stawki biletów.

Według harmonogramu przedstawionego przez MOSiR, elblążanie będą mogli z toru korzystać w tygodniu tylko w godzinach od 18.30 do 20.00. W weekendy planowane są cztery tury wejść w godzinach: 12:30-14:00, 15:00-16:30, 17:30-19:00, 19:00 – 20:30.

Prace budowlane obejmowały między innymi budowę toru wrotkarsko-lodowego o długości 333,33 m i szerokości 11 m (wcześniej rozebrano stary tor) oraz całej infrastruktury. Wewnątrz toru zbudowano kompleks boisk o łącznej powierzchni 3 652,50 m2 (boisko do gry w piłkę ręczną, dwa boiska wielofunkcyjne, dwa boiska do gry w tenisa)

Cała inwestycja to koszt 6 075 280,65 zł z czego dofinansowanie 1 500 000,00 zł (1 000 000,00 zł – z Programu Modernizacji Infrastruktury Sportowej i 500 000,00 zł – z Programu Rozwoju Regionalnej Infrastruktury Sportowej).

Zabudowa infrastruktury tj. dostawa i montaż obiektów kontenerowych – szatniowo-sanitarnych, kasowego i wypożyczalni łyżew, a także wykonanie robót budowlanych związanych z zagospodarowaniem terenu wokół toru to koszt dodatkowych 268 263,31 zł.

Za wejście na Tor „Kalbar” zapłacimy. Jednak czy tak powinno być?

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>