Wiadukt na Zatorze…tylko dla kierowców. Piesi pojadą windami?

1277
Wyświetleń

Wygląda na to, że planowane w październiku br. otwarcie wiaduktu na Zatorze ucieszy jedynie kierowców. Piesi i rowerzyści będą mieli utrudniony dostęp. Powód? Projektowany pod wiaduktem tunel podziemny jest…zbyt drogi. Ma kosztować bagatela – 13 mln zł!

- Piesi po raz kolejny zrobieni „w jajo”! Ponad 30 milionów wydano na budowę wiaduktu dla kierowców (celowo pomijam rowerzystów) a o pieszych zapomniano – alarmuje na swoim koncie na facebooku radny Robert Turlej. –  Sensownym rozwiązaniem byłoby zbudowanie tunelu pieszo-rowerowego ale za rozsądną kwotę. Na dziś dzień wiemy, że budowa przejścia dla pieszych (nie tunelu) może wynieść 13 mln złotych. Prezydent Wróblewski proponuje budowę wind, którymi piesi dostaną się na górę wiaduktu….wyobrażacie to sobie? Miasto powinno walczyć z PLK o zachowanie istniejącego przejścia naziemnego. Jeśli PLK będzie domagać się jego likwidacji to niech zapłaci 100% kosztów budowy tunelu.

Wczoraj odbyły się próby obciążeniowe wiaduktu z wykorzystaniem samochodów ciężarowych. Nadal jednak nie wiadomo, co z przejściem podziemnym dla pieszych i rowerzystów.

Ogłaszane w tej sprawie przez Miasto przetargi nie dochodziły do skutku. Zgłoszony oferent chciał wykonać taką inwestycję za kwotę…13 mln zł.

Prezydent Witold Wróblewski myśli w tym momencie o enigmatycznych windach dla pieszych.

- Jeśli tunel miałby kosztować 13 mln złotych, to jest oczywiście przesada. Ogłosimy trzeci przetarg i jeśli ceny w nim znacznie będą przekraczać szacunki, będziemy rozmawiali z Polskimi Liniami Kolejowymi o zwiększeniu ich udziału w dofinansowaniu tunelu (obecnie to 1,7 mln złotych – red.). Jeśli to się nie uda, jesteśmy przygotowani awaryjnie, by wykonać windy przy wiadukcie, by ułatwić pieszym przejście – mówi na łamach gazety portel prezydent Elbląga.

Wiadukt na Zatorze…tylko dla kierowców. Piesi pojadą windami?

O Autorze
-

1 komentarz

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>