Ruszy modernizacja niebezpiecznego odcinka drogi za Elblągiem

1810
Wyświetleń

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odc. Fiszewo – Elbląg w województwie warmińsko – mazurskim – informuje Radio Olsztyn.

Odcinek o długości 14,2 km będzie realizowany w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko-mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś.

Szacunkowy koszt przebudowy  to ok. 118 mln zł. Prace będą prowadzone w latach 2019-2021 r. Przebudowa DK 22 Fiszewo – Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej.

Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.

Inwestycja obejmuje:

- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 115 kN/oś,
- poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocnienie podłoża i korpusu drogi,
- korektę geometrii drogi, łuków poziomych i pionowych,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych, obiektów inżynierskich,
- budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi,
- budowę kanału technologicznego, zatok autobusowych i chodników,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego, urządzeń BRD oraz oświetlenia drogowego.

– W roku 2017 zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie drogi krajowej 22. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg dk 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś – mówi Karol Głębocki z GDDKiA Olsztyn.

fot. google maps

Ruszy modernizacja niebezpiecznego odcinka drogi za Elblągiem

O Autorze
-

1 komentarz

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • o2o
    Odpowiedz

    Nikt tak nie nazywa tych zakrętów – nazwa wyssana z palca bo jest atrakcyjna dla portali robiących sensacje z niczego. To nie droga jest winna wypadkom tylko kierowcy, którzy jeżdżą za szybko, nieuważnie i nie dbają o stan techniczny pojazdów. Lokalni motocykliści nie są zaniepokojeni. Śmieszy ich to i są zażenowani, że zdecydowano wydać miliony, bo kierowcy jeżdża tak bezmyślnie. Są też zażenowani wymyslaniem głupich nazw dla zakrętów i wypisywaniem wyssanych z palca bzdur na portalach o tym, co sądzą lokalni motocykliści. LWG