Port w Elblągu będzie wsparciem dla Trójmiasta?

354
Wyświetleń

6 czerwca Sejm znowelizował specustawę dotyczącą przekopu Mierzei Wiślanej.Zgodnie z nowelizacją to Wody Polskie, a nie jak dotychczas marszałkowie województw, odpowiadają za wydawanie zgód i pozwoleń wodno-prawnych. Nowelizacja specustawy o przekopie Mierzei Wiślanej dostosowuje ją do obowiązujących przepisów Prawa wodnego.

Port w Elblągu jest skierowany przede wszystkim na wsparcie dla Trójmiasta i otwarcie się na nowych klientów. Będzie istotny dla nowej grupy towarów, a jego budowa oznacza otwarcie nowego, wschodniego kierunku – mówił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

  • Port w Elblągu to przede wszystkim port skierowany na wsparcie dla Trójmiasta i otwarcie się na nowych klientów.
  • Rozwój portów trójmiejskich, budowa portu centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i terminala kontenerowego w Świnoujściu musi być dopełniona właśnie portami wspomagającymi – wyjaśnił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

 

Przekop przez Mierzeję Wiślaną, jeden z głównych projektów rządu PiS, ma powstać w miejscowości Nowy Świat, liczyć będzie ok. 1300 m długości i 5 m głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m. Przez kanał będą mogły przepływać statki o długości 100 metrów i szerokości 20 metrów.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk mówił w TVP o budowie portu w Elblągu. Rozwiązanie przyjęte w tej sprawie minister określił jako „komplementarne”.

– Rozwój portów trójmiejskich, budowa portu centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i terminala kontenerowego w Świnoujściu musi być dopełniona właśnie portami wspomagającymi – wyjaśnił.

Jak zaznaczył, port w Elblągu to przede wszystkim port skierowany na wsparcie dla Trójmiasta i otwarcie się na nowych klientów. Klientów, których „nie stać na duży port, nie stać na specyficzne składowanie i opłaty wynikające z tytułu portu. W związku z tym tworzymy nowe rozwiązanie dla nowej grupy klientów”.

Podkreślił też, że „przede wszystkim otwieramy kierunek wschodni w ramach uruchomienia nie tylko woj. warmińsko-mazurskiego, ale całej strony wschodniej”. Dodał, że port w Elblągu będzie niezwykle istotny dla nowej grupy towarów, „przede wszystkim drobnicowych, jak również wszelkiego rodzaju masowych towarów, na które nie stać klientów dużych portów”.

Gróbarczyk zastrzegł też, że nie jest prawdą, „to co było zarzucane i podnoszone przez ówczesnego premiera Tuska, który mówił, że chcemy robić port kontenerowy z Elbląga”.

 

 

portalsamorzadowy.pl

Port w Elblągu będzie wsparciem dla Trójmiasta?

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>