Piotr Opaczewski (Zjednoczona Prawica) komentuje publikację onetu na temat przekopu

668
Wyświetleń

Z zainteresowaniem przeczytałem list Czytelnika portalu Onet.pl „Sprawa przekopu Mierzei Wiślanej. List od czytelnika”. Jako elblążanin mam inne zdanie na temat tej inwestycji – pisze Piotr Opaczewski.

Publikacja portalu Onet.pl jest dostępna tu: https://www.onet.pl/?utm_source=wiadomosci_viasg&utm_medium=nitro&utm_campaign=allonet_nitro_new&srcc=ucs&pid=2d5e7be6-a415-43c0-9a9b-3de0975c2b12&sid=b177a2c9-166f-4113-9b28-185bbe554807&utm_v=2

Czytelnik Onetu pisze: „Pomijając drastyczny spadek, to przeładunek opierał się na węglu i materiałach budowlanych. Żeby było śmieszniej, spadek jest za obecnych rządów. Podstawowe pytanie do obecnej władzy co, skąd i dokąd będzie odbywał się transport”.

- Uważam, że spadki przeładunków są między innymi spowodowane właśnie brakiem możliwości swobodnej żeglugi barek do Elbląga. Warto zauważyć, że wobec postawy rządu Federacji Rosyjskiej elbląski port właściwie jest skazany na współpracę z partnerami rosyjskimi. Jak bardzo mogą zmienić się te wskaźniki, gdy do Elbląga będą mogły wpływać statki z Gdańska, Gdyni czy inne także pływające pod obcymi banderami? – pisze Piotr Opaczewski, kandydat PiS – Zjednoczonej Prawicy do Rady Miasta Elbląga. – Nie zgadzam się z argumentem, że otwarcie granicy z Rosją cokolwiek zmieni. Mały ruch graniczny zwiększy wyłącznie ilość Rosjan robiących zakupy w elbląskich i braniewskich marketach. Nijak to się ma do funkcjonowania Portu Morskiego w Elblągu.

Piotr Opaczewski dodaje, że należy też pamiętać, o czym informowało już Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, że budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma mieć kolosalne znaczenie dla regionu Warmii i Mazur, a także dla całej Polski Wschodniej. Elbląg ma odciążyć porty trójmiejskie, a w oparciu o swobodny dostęp do portu będzie można zbudować cały ciąg komunikacyjny. Kanał przez Mierzeję Wiślaną stanie się też jednym z elementów połączenia północ – południe. To da impuls rozwojowy nie tylko samemu miastu, ale także całemu regionowi.

- Minister Gróbarczyk, jak podkreślał w wielu publikacjach prasowych, spodziewa się, że przeładunek w porcie w Elblągu wzrośnie do 1 mln ton rocznie. Przekopanie Mierzei ma bowiem skrócić drogę morską z Trójmiasta do Elbląga o około 50 mil morskich, a pytany o to, czy nie boi się mizernego zainteresowania kanałem odpowiadał: „Już dzisiaj widać, że ten ruch jest w sposób sztuczny hamowany przez Cieśninę Pilawską. Jest to zaplecze dla portów trójmiejskich. Za chwilę będziemy mieć 3 mln kontenerów w porcie gdańskim. Możemy już założyć, że Trójmiasto będzie zakorkowane” – komentuje Piotr Opaczewski. – Przekop przez Mierzeję Wiślaną to projekt gruntownie przeanalizowany pod kątem ekonomicznym. Nie pojawił się przed rokiem. Rząd Zjednoczonej Prawicy pracował nad tym projektem dokładnie analizując wszystkie zalety i ewentualne zagrożenia. Pozytywów tej inwestycji dla Polski i regionu elbląskiego jest zdecydowanie więcej niż zagrożeń.

Opaczewski dodaje, że Czytelnik Onet.pl nie powinien się również niepokoić warunkami naturalnymi i głębokością Zalewu Wiślanego. Według zapowiedzi władz tory żeglugowe będą pogłębiane i utrzymywane w odpowiednim stanie. Rząd nie po to inwestuje w przekop Mierzei Wiślanej potężne środki budżetowe, aby pozostawić Zalew Wiślany nieżeglownym.

- Czytelnik poruszył także kwestie rozwoju turystyki. Chciałbym zauważyć, że przekop jest realizowany przede wszystkim z myślą o rozwoju elbląskiego portu, a turystyka wodna w regionie może na tym tylko i wyłącznie skorzystać. Jednak to już od nadzalewowych samorządów będzie zależało czy z tej okazji skorzystają – pisze Opaczewski. – W końcu warto mieć także na uwadze, że swobodny dostęp do Zalewu Wiślanego ma również znaczenie związane z bezpieczeństwem wschodniej granicy Unii Europejskiej oraz wschodniej flanki NATO.

Źródło: https://www.facebook.com/PiotrOpaczewski/

Piotr Opaczewski (Zjednoczona Prawica) komentuje publikację onetu na temat przekopu

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>