Nie pakuj swojego produktu w byle co. Sięgnij po pomoc projektanta

169
Wyświetleń

Nieustanna walka o klienta, jaki trwa pomiędzy producentami najróżniejszych artykułów, wymaga wykorzystywania każdego dostępnego arsenału. Wbrew pozorom, to nie tylko bezpośrednie działania reklamowe mają tutaj kluczowe znaczenie, ale także wygląd tego, co znajdzie się na sklepowych półkach. Od niego w dużej mierze zależy, czy praca włożona w opracowanie i wyprodukowanie danego wyrobu, przyniesie satysfakcjonujące efekty.

Bez pudełek trudno wyobrazić sobie dystrybucję wielu artykułów

Zadań, jakie stoją przed opakowaniem dowolnego produktu, jest wiele. Nie od razu przecież dotrze on do odbiorcy, a wcześniej na półkę w sklepie, skąd będzie mógł trafić do koszyka. Najpierw musi przejść całą logistyczną ścieżkę, która wymaga przewożenia i magazynowania. Jego kształt, wymiary i wytrzymałość mogą to utrudniać, albo ułatwiać umożliwiając stosowanie w zestandaryzowanych systemach załadowczych czy magazynowych i układanie piętrowe. Niemożność stosowania takich rozwiązań uniemożliwiałaby, lub drastycznie podnosiła koszty dystrybucji. Jednocześnie, spakowany w ten sposób asortyment musi przetrwać całą ta podróż w stanie w żaden sposób nietkniętym.

Ostatnie, ale najważniejsze zadanie, jakie stoi przed opakowaniem, którego niespełnienie sprawi, że pozostałe tracą sens, to funkcja informacyjna i reklamowa. Wszystko to razem powoduje, że nieodzowne w dostarczaniu niezliczonych artykułów wciąż są i nadal będą różnego rodzaju pudełka, choć po zakupie nierzadko od razu lądują w koszu.

Projektowanie opakowań tego rodzaju, a także każdych innych, to, wbrew pozorom, trudne zadanie, toteż wielu producentów czy dystrybutorów nie kłopocze się tym samodzielnie, ale zleca to specjalistom, takim jak np. ci z firmy Zaplecze Graficzne.

Opakowanie to może być Twój „niemy sprzedawca”. Zatrudnij go!

Nawet jeśli nasze opakowanie bez problemu oparło się wszystkim trudom związanym z dostarczeniem go na półkę, to właśnie tam, w blasku sklepowych lamp ma miejsce prawdziwy test jego przydatności. I tutaj właśnie okazuje się, jak ważna jest rola projektujących go grafików. Zdominowanie dużej części handlu detalicznego przez sklepy wielkopowierzchniowe, w których kasjerzy pełnią zupełnie inną rolę niż sprzedawcy powoduje, że nikt nie asystuje klientom w dokonywanych przez nich wyborach. Duża część z nich ma charakter impulsywny. Kto pierwszy pozwoli się zauważyć na półce, a następnie wzbudzi zaufanie, ten wygrywa. Opakowanie dowolnego produktu ma więc kluczowe znaczenie, nie mniej istotne, niż relacja między jego jakością, a ceną – ta może w ogóle nie zostać przeanalizowana, jeśli nie rzuci on się w oczy.

Wszystko powyżej to truizmy –  być może powie ktoś. I doda – dobrze wiemy, że opakowanie nie może być banalne, pytanie jak zrobić, by było lepsze od innych?

Precyzyjnej odpowiedzi da się udzielić jedynie analizując potrzeby związane z promocją konkretnego wyrobu. Do kogo go kierujemy, jakie ma skojarzenia i oczekiwania, na czym budujemy swój własny wizerunek. Te i inne informacje powinien otrzymać grafik, który zajmie się tym, by nasz produkt nie uszedł niczyjej uwadze.

Nie pakuj swojego produktu w byle co. Sięgnij po pomoc projektanta

| Złowione w sieci | 0 Comments
O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>