Jak nasze miasto skorzysta na Mundialu? Z takim budżetem promocyjnym niewiele można zrobić

202
Wyświetleń

Większość elbląskich mediów ekscytuje się zapowiedzią utworzenia strefy kibica podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że niestety Elbląg nie skorzysta biznesowo na tym wydarzeniu. Budżet kampanii promocyjnej to zaledwie…20 tys. zł.

Mistrzostwa świata w piłce nożnej będą odbywały się dość blisko Elbląga. Mecze będą bowiem rozgrywane również w Kaliningradzie. Czy jednak nasze miasto skorzysta na potężnym ruchu turystycznym? Wiele wskazuje, że niestety nie.

Gdańsk nawiązuje kontakty

Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej opowiada, w jaki sposób Gdańsk ma wspomóc Kaliningrad. – Na tę chwilę prowadzimy rozmowy z przedstawicielami ponad trzydziestu hoteli w naszym mieście. Kibice posiadający bilety na mecze mistrzostw świata, którzy zdecydują się nocować w Gdańsku, mogą liczyć na specjalną ofertę – opowiada prezes GOT-u.

Oprócz zakwaterowania fani będą mogli sprawnie dostać się do rosyjskiego miasta.

– Zaproponowaliśmy trzy rozwiązania: transport drogowy, czyli autobusy. Tutaj grupy kibiców będą mogły je wynająć przez touroperatorów. Dwa pozostałe to kolejowy: niedawno testowaliśmy trasę pociągu z Gdańska do Kaliningradu. Zajęła ok. 5,5 godzin. Trzeci to żegluga. Jest pomysł rejsu z naszego portu, który zająłby ok. 6 godzin – tłumaczy Wysocki.

Na początku marca doszło do oficjalnego spotkania przedstawicieli obu miast. Do Rosji wybrali się Aleksandra Dulkiewicz (zastępca prezydenta Gdańska), Jerzy Latała (prezes Żeglugi Gdańskiej), Andrzej Bojanowski (prezes Areny Gdańsk) i Łukasz Wysocki. Polska strona spotkała się z zastępcą gubernatora Kaliningradu i merem miasta. Podczas wizyty ustalano szczegóły współpracy.

Co robi Elbląg?

Z budżetem promocyjnym w wysokości 20 tys. zł właściwie niewiele można zrobić. To naprawdę symboliczna kwota na tego typu działania o takim zasięgu. Nasze miasto skupia się więc głównie na…reklamach, które mają pojawić się na trasie Elbląg-Gdańsk – Kaliningrad (mają zachęcać do skorzystania z naszych imprez) oraz w Kaliningradzie. Z tym, że w tym rosyjskim mieście reklama naszego miasta pojawi się jedynie na ekranie w dużym centrum handlowym. Żadnych innych nośników nie udało się załatwić, aby zachęcić turystów do odwiedzin Elbląga. Mają się również pojawić nośniki reklamowe na autobusach i tramwajach w tym rosyjskim mieście. Kampania reklamowa ma również pojawiać się w social media. Elbląg promuje się również w liniach lotniczych Wizzair – w biuletynie firmowym i na stronie internetowej. To właściwie wszystko, czyli bardzo niewiele i raczej nie ma co oczekiwać tłumu turystów w naszym mieście w związku z rosyjskim mundialem.

Jak przyznaje Adam Jocz, dyrektor Departamentu Promocji i Kultury, środki finansowe na promocję Elbląga miały być znacznie większe. Jednak zostały…obcięte.

Miasto planuje również uruchomienie strefy kibica w czasie Mundialu. Jednak na to również potrzeba pieniędzy, chociażby ze względu na wykupienie licencji od TVP na pokazywanie meczów piłkarskich. Jeśli Ratusz pozyska sponsora, strefa się pojawi w naszym mieście.

Jak nasze miasto skorzysta na Mundialu? Z takim budżetem promocyjnym niewiele można zrobić

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>