ENERGA chce uprościć język komunikacji z klientami. Czy to wystarczy?

505
Wyświetleń

Energa Obrót włącza się w ogólnopolską inicjatywę upraszczania komunikacji z klientami. W ramach projektu „Prościej” firma przeanalizuje język dokumentów, które trafiają do klientów. Nowe standardy komunikacji Energa Obrót przygotuje we współpracy z językoznawcami z Wrocławia.

Upraszczanie komunikacji zaczyna wchodzić polskim organizacjom w nawyk. Trudny, urzędniczy żargon i niezrozumiałe, korporacyjne zwroty coraz częściej ustępują miejsca prostemu językowi. Zarówno firmy, jak i instytucje publiczne analizują szablony swoich dokumentów i pod okiem specjalistów wprowadzają nowe, przyjaźniejsze odbiorcy treści.

Za trendem tym podąża także Energa Obrót. Chcąc skutecznie uprościć komunikację, spółka nawiązała współpracę z zespołem dr Tomasza Piekota. Wrocławscy językoznawcy mają bogate doświadczenie w zmianie języka wielu firm i urzędów.

– Codziennie jesteśmy zalewani porażającą ilością informacji. Nie możemy pozwolić sobie na godziny kontemplacji. Rzeczywistość wymaga od nas natychmiastowych decyzji. Nie chcemy, żeby nasi klienci tracili czas na domysły. Czujemy potrzebę zmiany języka, który stosujemy w naszych pismach. Kluczem zrozumienia jest prosta i przejrzysta komunikacja – mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes zarządu Energi Obrotu.

W najbliższych miesiącach Energa Obrót weźmie pod lupę odpowiedzi na reklamacje w najczęściej poruszanych przez klientów tematach. Pod czujnym okiem lingwistów wyszkolony zespół specjalistów wypracuje nowe standardy komunikacji i wzorce pism. Korzyści odczują przede wszystkim klienci, ale także sami pracownicy. Prosta komunikacja przyspieszy wymianę informacji i usprawni podejmowanie decyzji.

Jednak czy to wystarczy? Jak już wcześniej informowaliśmy, elblążanie mają całkiem inne problemy z firmą ENERGA – chodzi o zawyżane rachunki za prąd, brak terminowości w ich przesyłaniu oraz niespodziewane odcinanie mieszkańców od energii elektrycznej.

O tym więcej pisaliśmy tu: http://fakty.elblag.pl/problemy-z-energa-zawyzone-rachunki-zdejmowanie-licznikow/

ENERGA chce uprościć język komunikacji z klientami. Czy to wystarczy?

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>