28 października – Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

902
Wyświetleń

Kiedy nie możesz zasnąć albo zrywasz się co godzinę w nocy sprawdzić czy budzik już nie dzwonił; kiedy znajdujesz portfel i klucze w zamrażarce, wściekasz się na czerwone światło czy złośliwą drukarkę, która zawsze strajkuje nie w porę; kiedy nic nie możesz zjeść, jesz bez opamiętania lub serce wali ci jak młot na samą myśl o pracy – pora zadbać o swoje nerwy. W kalendarzu świąt nietypowych mają własne święto – 28 października obchodzimy Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów.  Czas je wzmocnić, rozwinąć z kłębka i nauczyć się radzić z trudnymi sytuacjami.

Jak?

Każdemu potrzebna jest odrobina spokoju i mały relaks po ciężkim dniu. Jest wiele sposobów na stres, które pozwolą nam odpocząć. W jaki sposób wprowadzić je w życie? Jak się zrelaksować?

Najskuteczniejsze będą różnego rodzaju techniki relaksacyjne, dzięki którym rozładujemy napięcie, i uwolnimy się od negatywnych emocji. Należą do nich między innymi:

Ruch i obcowanie z naturą

To najlepszy sposób, by złagodzić stres. Aktywność fizyczna podnosi nam serotoninę i uwalnia endorfiny, dlatego bieganie, fitness, jazda na rowerze to dobre pomysły na zszargane nerwy. Możesz również wybrać się na spacer z psem. Widok parku jesienią jest bezcenny.

Medytacja

To idealny sposób na walkę ze stresem, który bardzo pomoże nam się odprężyć. W dodatku, nie jest to wcale trudna technika. Wystarczy, że wyćwiczymy sobie umiejętność skupiania się na dłużej na jednej, konkretnej, i PRZYJEMNEJ rzeczy. To „wakacje dla umysłu”. Przerwa od myślenia o zmartwieniach i całkowite wyciszenie.

Medytować powinniśmy przez około 30 minut, koniecznie w jak najwygodniejszej dla nas pozycji.

Ćwiczenia za pomocą oddechu

Jak się zrelaksować? Wystarczy tak naprawdę tylko wyciszyć myśli, i odpowiednio oddychać. To świetne ćwiczenie, bo do jego wykonania nie potrzebujemy żadnych szczególnych rekwizytów i ćwiczyć możemy tak naprawdę wszędzie. Dzięki odpowiedniemu oddechowi szybko się rozluźnimy a dodatkowo dotlenimy organizm co pozwoli nam odzyskać równowagę. Nasz oddech jednak musi być głęboki, i bardzo powolny. Najlepiej poświęcić na te ćwiczenia około 5 minut po 3 razy dziennie.

Bądź przez chwilę Boginią

Pozwól sobie na weekend w SPA. Niech ktoś zajmie się Tobą przez kilka godzin. Skorzystaj z kojących masaży, i sauny. Wyskocz też na basen. Dzięki temu odprężysz umysł, a Twoje ciało zyska świetną kondycję. Wszystko zaczyna się w naszych głowach. Jeżeli będziesz czuła się ze sobą dobrze, pozytywne myśli „zrobią za Ciebie” wszystko. Tak więc poczuj się przez chwilę jak Bogini.

Muzyka relaksacyjna

Usiądź wygodnie w bujanym fotelu, ze szklanką domowej lemoniady w ręku i włącz najgłośniej jak się da muzykę relaksacyjną. Niech oplata dźwiękami Twoje ciało. Zamknij oczy. Wsłuchaj się w tą muzykę, z czym się Tobie kojarzy? Myśl wyłącznie o przyjemnych rzeczach, nie wspominając tego, co złe.

Aromatyczna kąpiel w blasku świec

I z ogromną ilością pachnącej piany to najlepsze, co możesz sobie zafundować po ciężkim dniu. Gwarantujemy, że zaraz gdy tylko zanurzysz się w wodzie, przestaniesz zadawać sobie pytanie : jak się zrelaksować. Niemalże natychmiast poczujesz się lepiej.

Zielona herbata

Czy Wiesz, że chociaż herbata jest głównie źródłem wielu witamin oraz mikroelementów wykazuje również naprawdę silne działanie odprężające? Jeżeli masz na co dzień dużo stresów, warto byś ją piła. Musisz jednak pamiętać, że działanie zielonej herbaty zależy od tego, jak długo ją parzysz. Jeżeli robisz to ponad 3 minuty, herbata pomoże Tobie się odprężyć. Jeśli natomiast czas jej parzenia będzie trwał krócej, uzyskasz odwrotny efekt i pobudzisz umysł do działania, co raczej ma niewiele wspólnego z odpoczynkiem i odprężeniem.

Przytulaj się

Nie od dziś wiadomo, że świetnym sposobem na odprężenie jest seks. Ale nie tylko, bo pozytywne myśli przywołuje również sam dotyk, przytulanie. Jeżeli miałaś bardzo stresujący dzień, i w związku z tym nie możesz zasnąć, wtul się mocno w bliską osobę a objawy niepokoju ustąpią, za to sama poczujesz się odprężona, i wypoczęta.

 

źródło: ekokalendarz, mamnatosposob.pl, foto: pixabay.com

28 października – Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

O Autorze
-

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>